In 2012 is een werkgroep ingesteld voor de verbetering van de
verkeersveiligheid in de omgeving van de MFA Oude Tol en de bijbehorende
schoolroutes. De werkgroep heeft het uitvoeringsplan opgesteld. Dit
plan wordt woensdag 30 januari door de verschillende partijen
ondertekend.
De veiligheid zal worden bevorderd door verkeersremmende maatregelen,
anders leiden van verkeersstromen en verkeerseducatie op school. De
gemeente heeft afgelopen week toegezegd aan Comité Raadhuisweg Veilig,
dat er extra 50-km borden worden geplaatst.
Een kleine greep uit de maatregelen van het verkeersveiligheidsplan:
- herinrichten (verruimen) situatie bij uitgang De Regenboog
- verbreden aansluiting brug over de Breevaart
- oversteek Raadhuisweg (drempel, stopstrepen, verruimen oversteek)
- oversteeksituatie Groen v Prinsterenlaan
- Raadhuisweg verbeteren door aanpassen verkeerslichtenregeling, verwijderen opstelvak en verruimen doorsteek)
- extra langzaam verkeer verbinding tussen de Alys Ambacht en de Greidweide
- verbeteren situatie bij uitrit parkeerkelder De Venen
- handhaven en controleren op parkeergedrag, snoeien groen, hoogte schuttingen, snelheid autoverkeer
- markering wandelroute naar de gym
- ‘school op seef’ (praktische verkeerseducatie) op drie scholen en verkeersveiligheidsproject bij Kern Kinderopvang
Na de ondertekening gaan alle partijen aan de slag met de uitvoering. De werkgroep komt nog tweemaal bij elkaar om de voortgang te bewaken en de evaluatie.

