In het bijzijn van vier wethouder Robin Kersbergen van Bodegraven-Reeuwijk werd afgelopen donderdag een welkomstbord onthuld op kaasboerderij De Graaf in Bodegraven. Het bord bevat een QR-code die leidt naar een volledig nieuwe digitale presentatie van een achttal kaasboerderijen op de website van Cheese Valley. Het project heet: ‘Hoe meer je weet, hoe meer je proeft’.

Bezoekers worden middels een kort filmpje door de kaasboer zelf welkom geheten. De kaasboer vertelt wat er zoal op de boerderij te beleven is. Aangevuld met audiofragmenten over de historie, herkomst en productiewijze van boeren Goudse kaas.
Champ Bouwman, projectleider Cheese Valley: Goudse kaas is een wereldproduct en wereldberoemd immaterieel erfgoed. Kaas is ook onlosmakelijk verbonden met het Groene Hart. Nog steeds vind je de meeste zelfkazende boeren in dit gebied. Een prachtige kans voor de regionale economie van het Groene Hart – of eigenlijk: het Goudgele Hart. Wij zijn zeer verheugd dat Arjan Schimmel onze eerste voorzitter wordt, samen zullen wij de komende tijd verder bouwen aan het bestuur en de stichting op gaan richten. Met de komst van Arjan Schimmel zetten we weer een belangrijke stap richting een duurzame toekomst voor Cheese Valley en daar gaat het gehele gebied van profiteren’.
Cheese Valley is een publiek privaat samenwerkingsverband tussen de gemeenten Krimpenerwaard, Woerden, Bodegraven-Reeuwijk en Gouda en een groeiend aantal private partijen. Gezamenlijk willen zij het toerisme naar het gebied stimuleren, de waarde van kaas en het culinair imago van Cheese Valley verhogen.