Uit onderzoek dat is uitgevoerd door de bezorgdienst die de gemeente heeft ingehuurd om documenten thuis of op het werk te bezorgen, blijkt dat inwoners deze service zeer waarderen.
Ruim een jaar geleden besloot de gemeente Bodegraven-Reeuwijk om documenten zoals paspoorten, identiteitskaarten, rijbewijzen en gehandicaptenparkeerkaarten te laten bezorgen in plaats van het ophalen bij de balie in het Evertshuis.
Door de coronamaatregelen heeft de gemeente de dienstverlening in een hele korte tijd verder moeten aanpassen. Zo kon men bijvoorbeeld alleen nog op afspraak langskomen bij de balie en niet meer spontaan zoals voorheen.
De bezorgdienst deed onderzoek naar de ervaringen van inwoners en vroeg:
- In hoeverre bent u tevreden over de uitleg van de procedure rondom het bezorgen?
- Hoe vriendelijk en behulpzaam bent u geholpen aan de balie?
- Welk cijfer geeft u aan de service bezorgen van uw document van de gemeente?
Wethouder Dienstverlening Dirk-Jan Knol is blij met de waardering vanuit de inwoners: “Zeker in deze tijd ligt er op onze collega’s van dienstverlening extra druk vanwege het coronavirus. Dat maakt de hoge waardering vanuit onze inwoners nog specialer. Het laat ook zien dat de keuze voor het laten bezorgen van documenten een goede keuze is geweest die bijdraagt aan een hogere waardering voor onze dienstverlening. Ik wil hierbij mijn dank uitspreken voor zowel de inzet van de collega’s van de dienstverlening als de hoge waardering vanuit onze inwoners. Dit motiveert ons nog meer om de stijgende lijn van kwaliteit in onze dienstverlening door te zetten.”