Na een verplichte Europese aanbesteding van de infrastructuur, kantoorautomatisering en telefooncentrale van de Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland (BSGR), is KPN als winnaar uit de bus gekomen. De overname van de systemen blijkt complex en verloopt nog niet naar wens. De BSGR int de gemeentelijke belastingen en de belasting voor het hoogheemraad van Rijnland.
Bezoekers van de website van de BSGR worden gewaarschuwd voor slechte telefonische bereikbaarheid me de tekst: “In voorkomende gevallen kan het gebeuren dat gesprekken niet goed doorkomen, of systemen blijven hangen waardoor er voor bellers langere wachttijden ontstaan voordat zij te woord kunnen worden gestaan. Wij betreuren dit ten zeerste en doen er alles aan om deze problemen zo spoedig mogelijk op te lossen”.
De bestuurders van de deelnemende gemeentes en het hoogheemraadschap, hebben hierover op 13 juli j.l. een brief ontvangen. Daarin meldt de directeur van de BSGR dat er op verschillende niveaus overleg is met KPN en de problemen in kaart worden gebracht. Volgens de directeur wordt er voortgang geboekt maar is een uiteindelijke oplossing nog niet gerealiseerd.
Tekst Anneke Bekker
Bron BSGR