Zaterdagmiddag heeft wethouder Robèrt Smits het tweede gezinshuis “De Corridor”, in onze gemeente onder grote belangstelling aan de Goudseweg officieel geopend met het doorknippen van een kralenlint. De voormalige fotostudio van Hamoen heeft binnenin een schitterende en praktische metamorfose ondergaan
.
Een gezinshuis lijkt op een normaal gezin maar de kinderen hebben vaak zware, ingewikkelde problemen. De gezinsouders bij “De Corridor”: Agnes en Jaco Mauritz voelen het als een roeping met hun christelijke achtergrond om deze kinderen op te vangen. Anders dan in een pleeggezin, vraagt het heel veel aandacht waar je dag en nacht mee bezig bent. De ouders krijgen dan ook betaald voor deze zorg en hebben zelf een passende opleiding en ervaring. Eerder hebben zij al een pleegkind gehad. Jaco gaat stoppen met zijn vloeren- en stoffeerdersbedrijf en Agnes is gestopt met haar baan als nachthoofd bij verpleeg- en verzorgingshuis Weddesteijn in Woerden. Zij hebben op het moment vier kinderen onder hun hoede en binnenkort komen er nog vier bij.

