In deze coronacrisis krijgt iedereen te maken met nieuwe uitdagingen, zoals social distance, quarantaine en het omgaan met coronastress. MEE Midden Holland beseft dat mensen met en zonder beperking te maken krijgen met nieuwe beproevingen en/of grote(re) zorgen. De onafhankelijk cliëntondersteuners van MEE zijn telefonisch bereikbaar voor informatie en advies.
Mensen kunnen bellen met vragen en zorgen, omdat zij de hulp en ondersteuning missen die zij normaal krijgen, structuren wegvallen, coronamaatregelen zijn tol eisen en angsten en zorgen toenemen. De clientondersteuners van MEE Midden Holland bieden een luisterend oor en denken mee met vragen, zoals:
‘Nu mijn kind niet meer naar de dagbesteding gaat, lopen de ruzies thuis op. Hoe kan ik hier beter mee omgaan? Nu ik mijn vader niet meer kan bezoeken in het verpleeghuis, voel ik mijzelf alleen en schuldig. Hoe leg ik mijn cliënt uit wat de coronamaatregelen betekenen, zonder haar bang te maken? Mijn partner met NAH kan ons kind niet ondersteunen met huiswerk en het valt me zwaar om én mijn zoon én mijn man met alles te moeten helpen. Wordt mijn indicatieaanvraag nog gewoon in behandeling genomen? Ik ben bang dat mijn broer doodgaat, hij is al zo zwak. Wie kan er in de buurt een boodschap voor mij doen? De school voor speciaal onderwijs van mijn dochter is dicht en hoe moet ik haar nu thuis bezighouden?’
Geen huisbezoek, wél contact
De medewerkers van MEE Midden Holland werken volgens de richtlijnen van het RIVM. Dit betekent dat zij geen mensen op kantoor kunnen ontvangen en niet op huisbezoek gaan. Door het bieden van telefonische en digitale dienstverlening blijven zij zich inzetten om mensen naar de juiste plaats te wijzen, advies te geven in lastige situaties of vinger aan de pols te houden.
U kunt contact opnemen met MEE Midden Holland via T 0182 520333 of mailen naar servicebureau.mh@meeplus.nl.. Het Servicebureau is elke dag bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur.