De winnaars van de gemeenteraadsverkiezingen in Bodegraven-Reeuwijk zijn Burgerbelangen en D66. De lokale partij Burgerbelangen steeg van vier naar zeven zetels en D66 van nul naar twee. De ChristenUnie en SGP zijn gelijk gebleven en houden respectievelijk twee en drie zetels.
De partijen die verloren hebben zijn CDA, van vijf naar vier zetels, VVD van vrijf naar drie zetels en GroenLinks en PvdA, beide van twee naar een zetel. De huidige coalitie partijen Burgerbelangen, VVD, SGP en CU hebben samen vijftien van de drieëntwintig zetels en zouden het in mei 2013 gesloten coalitie-akkoord kunnen voortzetten.
Het opkomstpercentage in Bodegraven-Reeuwijk was 63 % en in 2010 52 %.
Post Views: 1.719

